Der er lidt mange gamle galninge ved magten rundt i verden.
Europa er klart under pres hvis vi skal fortsætte med vores velstand.
Klimakampen virker fuldstændig håbløs med ovenstående galninge ved magten.
Men det er altid 50/50 enten klarer vi den, ellers klarer vi den ikke, og så er det alligevel ligemeget. Ingen grund til at bekymre sig om det.
Tilgengæld er jeg meget bekymret for om mine asparges kommer.
Historisk utrygge er her lig med mere utrygge end nogensinde siden 2004.
Og jo jeg er da også lidt utryg, men det kommer altså ikke bare i nærheden af den frygt for at blive atombombet som jeg voksede op med.
Overdrivelse fjerner forståelsen, og jeg er noget utilfreds over at jeg skal være med til at betale for den slags vildledning.
Vil ikke mene at jeg personligt føler mig mere utryk end jeg ellers har gjort.
Ved slf godt at Rusland er trælse og stabler militær op. Men går ikke rundt med en fornemmelse af at det er ved at koge over ( i dk eller i Europa ). Måske er jeg naiv. Håber det ikke.
Det er i tider som denne, at vi skal være opmærksomme på, om politikerne vil bruge tidsånden som påskud til at tilrane sig flere beføjelser.
Virkelig vigtig pointe, det er allerede lidt det der er sket med logning, chatkontrol og S store ønske om at indføre kontrol af skærm.
Er det kun mig som er så paranoid ifht. cherry-picking af data til at understøtte journalistens fortælling, at når jeg ser at grafen er fra 2011 til 2025 og jeg kan læse at de har data fra 2004, så tror jeg at de har valgt at vise fra 2011 fordi det understøtter fortællingen om at danskerne er utrygge som aldrig før?
Hvis de havde vist fra 2004 havde historien nok været en anden. Kan forestille mig at folk var rimelig usikre deromkring også pga. ting som 9/11 i 2001, Irak-krigens begyndelse i 2003 og generelt War on Terror i de år.
Grafen viser også en y-akse mellem 68 og 78. Den voldsomme udvikling udspiller sig altså inden for et ret smalt interval.
Men, der er ikke rigtig noget lusket i det. Dataene fra alle deres undersøgelser er offentligt tilgængelige, hvis man gider rekvirere dem.
Det gad jeg ikke, men jeg kiggede i nogle tidligere rapporter, som viser at den overordnede tryghedsgraf kun er gået nedad siden de startede i 2004. Finanskrisen kan ses i nogle af de tidligere år.
Jeg ved ikke rigtigt hvad man kan bruge det til. Det er naturligvis i et forsikringsselskabs interesse at fremhæve utryghed.
Haha, jeg tænkte også på at jeg bare kunne slå det op men jeg var for doven. Så det er rent faktisk faldet hele tiden siden 2004? Så var jeg aligevel for kynisk mod journalisten, så har de bare taget et 15 års interval af en eller anden grund.
Men jeg har stadig en del mod titelen. Der er jo kun data fra 2004. Når jeg hører “Historisk” tænker jeg det er længere end 22 år. Og jeg tvivler virkelig på at folk er mere utrygge nu end de var da vi blev besat af tyskerne i 1940 eller under højden af den kolde krig. “Danskerne er det mest utrygge de har været i nyere tid” havde nok været bedre.





